DOEN verlengt partnerschap met ImpactCity

Nieuwsoverzicht

Met plezier kondigen wij aan dat DOEN het partnerschap met ImpactCity wederom met een jaar verlengt! ImpactCity, onderdeel van de Gemeente Den Haag, gelooft dat economisch succes en maatschappelijke impact hand in hand gaan, ‘doing good and doing business’. ImpactCity helpt ondernemers die werken aan innovaties voor een betere wereld en de transitie naar een duurzame economie door het creëren van een optimaal (inter)nationaal ecosysteem.

Met de gemeenschappelijke focus op het verder brengen van impact ondernemen werken DOEN en ImpactCity al enkele jaren samen, onder meer in het jaarlijkse evenement ImpactFest waar impactondernemers en investeerders uit binnen- en buitenland samenkomen. Twee jaar geleden hebben DOEN en Impact City besloten de samenwerking te formaliseren in een partnerschap, om zo alle kansen voor samenwerking te benutten.

Zo hebben de twee partijen regelmatig overleg over investeringskansen. ImpactCity attendeerde DOEN op Byewaste, wat in mei dit jaar tot een financiering van DOEN heeft geleid. Andersom brengt DOEN partners die zich in Den Haag willen vestigen in contact met ImpactCity.

Mirjam Niessen, Impact Investment Principal bij DOEN Participaties, maakt dit jaar weer deel uit van de jury van de Haagse Vernieuwers Challenge, de jaarlijkse wedstrijd van ImpactCity voor startups en scale ups met het meest innovatieve idee voor het oplossen van maatschappelijke problemen. Na pitches van de genomineerden zal tijdens ImpactFest op 15 november a.s. de winnaar bekend worden gemaakt.

DOEN is uiteraard ook weer aanwezig op ImpactFest. Directeur Carol Gribnau neemt deel aan een paneldiscussie over de rol van nieuwe businessmodellen in de Nederlandse landbouw. En zoals elk jaar organiseert DOEN een meetup. Dit jaar biedt DOEN in samenwerking met We Are Stewards en New Optimist een deepdive in het onderwerp steward-ownership. Hoe laat je een bedrijf groeien en tegelijkertijd zijn missie beschermen? Steward-ownership is een innovatieve manier om het eigendom van een bedrijf vorm te geven en het te laten groeien en tegelijkertijd missiegedreven te blijven - nu en in de toekomst. Xander Slager heeft het modemerk New Optimist omgevormd tot steward-ownership. Xander zal zijn ervaringen delen en Gijsbert Koren van We Are Stewards zal toelichten hoe dit model werkt.

Meer weten over ImpactCity of ImpactFest bijwonen? Ga naar www.impactcity.nl of meld je direct aan via www.impactfest.nl/tickets