Duurzame verzorging zonder zorgen
Veel verzorgingsproducten bevatten ingrediënten die schadelijk zijn voor mens en natuur. Naïf gelooft in eerlijke huidverzorging. Het Nederlandse merk maakt natuurlijke, dier- en oceaanvriendelijke verzorgingsproducten voor kinderen en volwassenen en is sinds 2020 B-Corp-gecertificeerd. Dit betekent dat het bedrijf zich inzet voor een betere wereld door sociale impact, het nemen van verantwoordelijkheid en door zo transparant en duurzaam mogelijk te zijn.
Wat je wel wil smeren
Als Jochem Hes en Sjoerd Trompetter in 2013 voor het eerst vader worden, ontdekken ze dat de babyverzorging van grote en bekende merken vol ingrediënten zitten die je niet op je baby wil smeren. Ze bevatten microplastics, hormoonverstorende ingrediënten of andere bestanddelen die schadelijk zijn voor mens en natuur. Hes en Trompetter missen een mooi en veilig product dat je iemand cadeau durft te geven. Een merk waar je als jonge ouder enthousiast van wordt. Ze besluiten het zelf te ontwikkelen en zo wordt Naïf geboren.
Doe het goede
In korte tijd weten Hes en Trompetter hun merk op te zetten. De filosofie van Naïf is simpel: doe het goede. In alle keuzes die ze maken houden ze dit in hun achterhoofd. Niet alleen als het over de ingrediënten gaat, maar bijvoorbeeld ook over de verpakking en verzendmethoden. Het merk wint aan populariteit en naast de babyverzorging komt er ook een lijn voor volwassenen. Winkelketen Etos neemt de producten van Naïf op in het assortiment en dan is er groeikapitaal nodig om uit te kunnen breiden. DOEN herkent de voorbeeldrol die Naïf speelt in de sector en in 2019 stapt DOEN Participaties in. Dit is nog in een vroege, risicovolle fase, maar DOEN spreekt vertrouwen uit in de potentie van Naïf en het team. Ook andere investeerders doen mee. Met deze investering kan Naïf een breder publiek bereiken en de transitie naar een duurzamere en transparantere markt versnellen.